Dia Internacional de la Felicitat

Cineclub IMPACTE! amb

L'aventura

Icono cineclub

02

Icono cineclub

02

Tràiler

>

Entrades

22 mar. 2023

19:00

*Gratis amb reserva

L'aventura

Marianne Chaud.

França. 2020. Doc. 71′. VOSC

Marianne Chaud.

França. 2020. Doc. 71′. VOSC

Cada any, centenars d’immigrants i refugiats que provenen, en la seva majoria, de països de l’Àfrica Occidental, busquen una oportunitat a Europa i arrisquen la seva vida passant la frontera franco-italiana a través dels Alps per arribar a França. Durant el viatge, han de fer front a les baixes temperatures, a l’amenaça constant d’allaus i a la possibilitat de congelació. Els que aconsegueixen superar aquest tram, arriben a Briançon, una ciutat al peu dels Alps que s’ha convertit en una zona d’acollida gràcies a la mobilització solidària de la seva ciutadania. A través de la seva càmera, la directora i antropòloga Marianne Chaud, originària de Briançon, presenta L’aventura, un retrat intimista i humà sobre la vida de totes aquelles persones que es veuen forçades a abandonar la seva terra, i les relacions que estableixen amb la comunitat local, qui els ofereix acollida i suport personal. Chaud converteix els paisatges de la seva infància en un teatre de resiliència, esperança i solidaritat.
L-aventura-poster-2021_opt

Debat

Josefina Sensada

Presidenta de la Fundació Fernando Fonseca.

Amparo Tomé

Sociòloga, i investigadora experta en educació i gènere.

Modera: Laura Galve

Periodista i coordinadora d’activitats de l’Associació Impacte Cinema i Drets Humans

Dia Internacional de la Felicitat

Laventura - Foto 2_opt

El Dia Internacional de la Felicitat (20 de març) se celebra en reconeixement de la rellevància de la felicitat i el benestar personal i col·lectiu com aspiració universal dels éssers humans i la importància de la seva integració en les polítiques públiques. D’altra banda, aquest dia també reivindica la necessitat de crear polítiques socials i econò- miques més inclusives que promoguin el desenvolupament sostenible, l’erradicació de la pobresa, la felicitat i el benestar de tots els pobles.

A través d’aquesta celebració, tenim l’oportunitat d’exposar la urgència de construir una societat amb un millor nivell de vida basat en la igualtat, l’amabilitat i la compassió, i de destacar la rellevància del paper de la solidaritat, l’activisme, les cures i el voluntariat com a mecanismes que contribueixen a garantir el benestar de les persones que pateixen les conseqüències de les guerres, les crisis i les injustícies socials.

L’any 2012 l’Assemblea General de l’ONU va aprovar la celebració del Dia Internacional de la Felicitat. La seva creació va ser promoguda a principis de la dècada dels 70 per part del Regne de Bhutan. Aquest país situat al sud d’Àsia, a la serralada de l’Himàlaia, va reconèixer el valor de la felicitat nacional per sobre dels ingressos nacionals i va establir tat nacional per sobre dels ingressos nacionals i va establir l’anomenada Felicitat Nacional Bruta (FNB), un indicador qualitatiu del nivell de vida que actualment s’utilitza a escala internacional com a complement del Producte Nacional Brut (PNB). La FNB es calcula tenint en compte els següents elements: benestar psicològic, ús del temps, vitalitat de la comunitat, cultura, salut, educació, diversitat mediambiental, nivell de vida i bon govern.

ALTRES SESSIONS

Veure més

Veure més

Mahdi Fleifel

Ficció,

105'

Exclusió socialMigració i RefugiPalestina

Belkıs Bayrak

Ficció,

84'

Feminismes i Drets de la donaSalut mental

Tal Barda

Documental,

96'

GuerraPalestina

Newsletter

Subscriu-te al nostre newsletter per estar al corrent de totes les novetats d’IMPACTE!

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.