Cafeteria

Navid Mihandoust

Iran, 2023. Doc., 98'. VOSC

Entrades

*Amb Jordi Wijnalda, coordinador de International Coalition for Filmmakers at Risk, i Neda Mihandoust, germana del director empresonat (streaming)

31/03 - 13/04

Cafeteria

Sinopsi

El cineasta iranià actualment empresonat, Navid Mihandoust, presenta la història autoreferencial d’un director que viu envoltat d’incerteses mentre espera ser sentenciat i dut a la presó. Mihandoust va fer la pel·lícula en situació de llibertat sota fiança i sense obtenir permís de les autoritats, amb el convenciment que el cinema i l’art tenen un món propi, un món més enllà dels permisos dels dirigents temporals. La setmana abans de l’estrena de la pel·lícula es va informar que havia estat traslladat a una cel·la d’aïllament a la temible presó d’Evin, de Teheran.

Cafeteria - Cartel_opt

Fitxa

Títol original

Café

Gènere

Ficció

Direcció

Navid Mihandoust

País

Iran

Any

2024

Durada

90'

Producció

Noran Film Aria

Subtítols

Català

Idioma

Persa

Tema

Compromís de l'artista, Iran, Llibertat d'expressió

Navid Mihandoust

Cafeteria - Director_opt
Navid Mihandoust és un cineasta independent iranià nascut el 28 de juny de 1972 a Noshahr, a l’Iran. Va començar la seva professió al 1999 i té més de 20 anys d’experiència en cinema i televisió, treballant com a director de pel·lícules, assistent de direcció i guionista en moltes sèries de televisió i pel·lícules. Actualment està empresonat a la presó iraniana d’Evin degut a acusacions d’estar treballant en una pel·lícula sobre el moviment anti-hijab entre les dones joves iranianes.

Filmografia

– Whatever God Wants (2010)
– Crown of Thorns (2015)
– What Lies Beneath (2003)
– Don’t Remove the Soil (2023)

Films

Newsletter

Subscriu-te abans del 18 de març per a participar al sorteig de 5 entrades dobles per a IMPACTE!