Vàrem venir

Títol original: Nous sommes venus

Gènere: Documental

Direcció: José Vieira

País: França

Any: 2021

Durada: 67'

Idioma: Francès, portuguès, euskera, anglès

Subtítols: Català i castellà

Producció: Prima Luce

Tema: Migració, memòria històrica

Vàrem venir i no recordo haver arribat”. El cineasta portuguès José Vieira tenia sis anys quan va creuar la frontera d’Hendaia el 23 de gener de 1965. A través d’aquest documental, que combina imatges d’arxiu amb filmacions actuals, Vieira conforma un espai poètic, entre allò personal i allò col·lectiu, en el què reflexiona sobre el trauma de la immigració.

► Pel·lícula guanyadora del Premi IMPACTE! al Valor Humà.

Premis i Festivals

- Gran Premi i Premi de la Diversitat al Festival Traces de Vies (2021)
- Docslisboa International Film Festival (2021)
- Refugees Film Festival, Berlin (2021)

Entrades
Presencial

BARCELONA: Cinemes Girona

9 d'abril

16:00h.

Entrades
Online

FILMIN

Vam venir José Vieira_opt

José Vieira

Des de 1985, José Vieira ha dirigit una trentena de documentals, especialment per France 2, France 3, la Cinquième i Arte. La majoria de les seves pel·lícules exploren el tema de la migració, en particular l’emigració de portuguesos a França als anys seixanta.

Filmografía

– L’île des absents (2016)
– Souvenirs d’un futur radieux (2014)
– Chronique de la renaissance d’un village (2013)
– Le pain que le diable a pétri (2012)
– Le bateau en carton (2010)
– Les émigrés (2009)
– Le drôle de mai (2008)
– Le pays où l’on ne revient jamais (2005)

Newsletter

Subscriu-te al nostre newsletter per estar al corrent de totes les novetats d’IMPACTE!

Resum de la privadesa

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.